Európai Regionális Fejlesztési Alap

A győri csodaszarvas – Sikertörténet

Hír

Pályázat

2022. szeptember 22.

Az idén csaknem 30 éves Matusz-Vad Zrt. forgalma az idén várhatóan meg fogja haladni a 25,3 milliárd forintot és csak az anyacégben több, mint 260 munkavállalót foglalkoztatnak. Küzdelmes út vezetett idáig, és lévén szó családi vállalkozásról, mely teljes mértékben magyar tulajdonban van, így a Matusz az üzleti sikereken túl  a kitartás és a legendás magyar problémamegoldás mintapéldájának is tekinthető. „Harminc évvel ezelőtt kölcsönből indítottam el első éttermemet a Pierot-t Győrben. A kezdeti sikerek után hamar szembesülnöm kellett azzal, hogy egy étterem sikerét és bevételeit korlátozza a mérete és az elhelyezkedése, tehát bármennyire is ügyes az ember, a lehetőségek korlátozottak” – emlékezik vissza Matusz Balázs, a cég névadója, alapítója és elnök-vezérigazgatója.

 

Az azóta eltelt években a vállalkozás KKV-ból komoly piaci szereplővé, területén egyedül álló méretű és súlyú vállalattá nőtte ki magát. Ebben nagy szerepe volt a tulajdonos elkötelezettségének és családbarát hozzáállásának. Folyamatosan kereste a fejlődési és pályázati lehetőségeket, így került a világjárvány után kapcsolatba a HEPA által kiírt Nemzeti Exportvédelmi Program pályázatával.

 

Hogyan értesültek a lehetőségről és miért pályáztak a NEP programjában?

 

„Egy barátomtól értesültem erről a nagyszerű lehetőségről és tekintettel arra, hogy mi nem szoktunk pályázatokkal operálni, egy kicsit félve, de megpályáztuk a támogatást, amit aztán különösebb nehézségek nélkül megnyertünk. Pályázatot látva nem volt kérdés, ezt pont a mi törekvéseinket volt hivatott támogatni. Az egész ügymenet nagyon gördülékenyen ment, csupa pozitív tapasztalatot szereztünk.” – mondta a cégvezető.

 

 

A projekt keretében megvalósítottak egy többnyelvű web áruházat, ahol a partnerek önkiszolgáló módon tudják leadni rendeléseket, ezáltal kisebb terhelést jelent a non-stop rendelésfelvétel fenntartására. A projekt része a webes üzletkötői és telesales rendszer bevezetése, amellyel a munkatársak munkája sokkal hatékonyabbá tehető, ill. a mérés, teljesítmény értékelés is sokkal gyorsabban megtörténhet, továbbá a vevőket is célzottabban, gyorsabban elérhetik. A webes telesales modul segítségével az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégáik az értékesítés aktív módját képviselik a jelenlegi passzív módszer helyett (gyakorlatilag adatrögzítők), lehetőség nyílik egyedi árazásra és célzott megkeresésekre.

 

Milyen módon járult hozzá a megvalósított fejlesztés a Matusz exportképességének növeléséhez, esetleg sikerült-e konkrét külpiaci pozíciókat létrehozni vagy bővíteni?

 

A projektünk főként a hatékonyságnövelésről szólt és az értékesítési innovációnkat emelte rendszer szintre. Szinte mindenhol egyre népszerűbbek az elektronikus rendelési felületek, ahol széleskörű és korrekt információt kaphatnak a partnerek viszonylag nagy időhatékonysággal. Cégünknél is érezhető hatása volt a bevezetésnek, mindek kapcsán a vevőink egyre nagyobb körben használják a felületeinket. Az új vevőink már kifejezetten csak ezen platformokat használják így elmondható, hogy nagy jelentőséggel bírt a projekt az életünkben.” – tette hozzá Matusz Balázs.

 

 

Milyen további külpiaci törekvései és céljai vannak a Matusz-Vad Zrt.-nek? Esetleg gondolkoznak-e külföldi leányvállalatok létrehozásában?

 

Hamarosan egy nagyobb projekt keretében szeretnénk egy nemzetközi együttműködést kialakítani, melynek részletei azonban még üzleti titokként kezelendőek. Annyit elárulhatok, hogy minimum 5 országot fog érinteni.”  – zárta gondolatait a cégvezető.

 

 

Hír

Pályázat

2022. szeptember 22.

További hírek