Budapesten rendezték a 4. Magyar-Brit Üzleti Fórumot, amelyet a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), a Magyar-Brit Üzleti Szövetség (HBBA) és az Enterprise Europe Network (EEN) közösen szervezett.
Köszöntő beszédében Bihari Katalin, a külgazdasági fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár és a HEPA vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Egyesült Királyság mára Magyarország 8. legnagyobb külföldi tőkebefektetőjévé vált, 2024-ben közel 3,5 milliárd fontnyi beruházással. Több mint 600 brit tulajdonú vállalkozás működik Magyarországon, amelyek több mint 50 000 embernek kínálnak munkát.
Az Egyesült Királyságba irányuló magyar export az elmúlt három évben 17,3%-kal nőtt, különösen az olyan ágazatokban, mint a gyógyszeripar, az informatika, a fintech és az élelmiszeripar.
A HEPA büszkén támogatja a magyar vállalkozások nemzetközi terjeszkedését. Ahogy Bihari Katalin kiemelte: a küldetés világos, minden magyar vállalkozásnak, mérettől és szektortól függetlenül, biztosítani kell azokat az eszközöket, tudást és nemzetközi kapcsolatokat, amelyek szükségesek a külföldi sikerhez.
Peter Freedman, az Aston Martin korábbi marketingigazgatója, egy meglepő tényre hívta fel a figyelmet. Amikor luxus- vagy sportautókra gondolunk, nem feltétlenül az Egyesült Királyság jut először eszünkbe, pedig az ország hagyományosan ennek az elit szegmensnek az egyik éllovasa. Beszédének fő üzenete azonban ennél is fontosabb: a mai, folyamatosan változó globális környezetben az ellátási láncok biztonsága és stabilitása kulcsfontosságú. A versenyképesség megőrzéséhez alkalmazkodásra és tartós, országokon átívelő beszállítói kapcsolatokra van szükség. Ez egy felhívás minden vállalkozás, így a magyar cégek számára is, hogy kapcsolódjanak be a nemzetközi hálózatokba, építsenek biztos partneri kapcsolatokat, és legyenek részesei a globális átalakulásnak.
A fórumon 9 brit és 6 magyar vállalkozás mutatkozott be.
A kerekasztal-beszélgetésen Dr. Artner Gábor Péter, a HEPA vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a HEPA nemcsak elősegíti a magyar és brit üzleti partnerek közötti kapcsolatok kialakítását, hanem azokat konkrét, mérhető eredményekre váltja: új exportlehetőségeket, befektetéseket és hosszú távú gazdasági együttműködéseket hozva létre. Hangsúlyozta, hogy a kapcsolat ma már nem puszta fogalom, hanem a siker egyik legfontosabb mérőszáma.
Budapest stratégiai előnyöket kínál a befektetők számára, míg London aktívan támogatja a magyar cégeket olyan platformokon keresztül, mint a HEPA és a HBBA. A nemzetközi sikerhez elengedhetetlen, hogy a vállalatok egyértelműen kommunikálják az általuk kínált egyedi értéket és a megoldani kívánt piaci problémát.
Az esemény értékes lehetőséget biztosított 66 magyar vállalat számára, hogy közvetlen megbeszéléseket folytassanak a Magyar-Brit Üzleti Szövetség (HBBA) 18 fős delegációjával, tovább erősítve az Egyesült Királyság és Magyarország közötti üzleti kapcsolatokat.
Megismerhettük Lukas Haitzmann extrém kalandort, háromszoros Guinness-rekordert, akinek története a bátorság, a kitartás és az elszántság esszenciája. Mindössze 18 évesen több világrekordot állított fel, és bebizonyította: nincs olyan óceán, amit ne lehetne átevezni, ha az emberben megvan a megfelelő hozzáállás. Az Atlanti-óceán magányos meghódításától a zöld technológiák élvonaláig vezető útja azt üzeni: a határokat nem a természet, hanem mi magunk szabjuk meg.
