Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) és a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) a magyar e-kereskedők export hajlandóságának és külpiacra lépésének fejlesztése érdekében.
A HEPA és a DKSZ közösen támogatják az e-kereskedők fejlődését és továbblépését a nemzetközi piacokra. Az együttműködés keretében kiemelt figyelmet szentelnek a közösségépítésnek és olyan hazai lehetőségek megteremtésének, amelyek segítik az e-kereskedőket a növekedésben.
„Az elkövetkező időszakban jelentős átalakulásra van szükség a digitális kereskedelemben ahhoz, hogy egyre több és erősebb Magyarországról induló szereplő váljon meghatározóvá a régióban és globálisan” - mondta Bíró Pál, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke, a Google magyarországi vezetője. A Szövetség elnöke hangsúlyozta: „Nagyon biztató látni, hogy milyen hatást érhet el a DKSZ a HEPA-val együttműködve az elkövetkező évben közös eseményekkel, kutatásokkal, online tartalmakkal és a most nyáron induló mentorprogrammal, amely a hazai cégeknek segít hidat építeni a nemzetközi piacok felé.”
A magyar e-kereskedelmi ágazat előtt nyitott a fejlődés lehetősége, a szektor jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Ennek optimális kiaknázásához az ökoszisztémában tapasztalható hiányosságokat és kihívásokat kezelni kell.
Jenei Gábor, a HEPA vezérigazgatója a stratégiai megállapodás kapcsán kiemelte: „Jól láthatóak azok a hazai e-kereskedelmi szektort érintő, exportra hatást gyakorló akadályok, amelyek gátolják a magyar gazdasági szereplők fejlődését, különösen az értékesítés és a marketing területén. A nemzetközi versenyképességünket a digitalizációs képességeink alapjaiban határozzák meg, így szeretnénk, ha minél több magyar kis- és középvállalkozás élne a digitalizáció nyújtotta széleskörű lehetőségekkel. A digitalizáció nem választás kérdése, hanem egy olyan eszköz, amely abszolút versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozásokat. A HEPA és a DKSZ közötti együttműködés keretében ezt kívánjuk előmozdítani. Csatlakozunk a DKSZ mentorprogramjához, szakmai tudásunkat megosztjuk, ebben nyújtanak majd nagy segítséget a HEPA Exportakadémia képzési programjai is.”
A Digitális Kereskedelmi Szövetségről
A magyar e-kereskedelmi ökoszisztéma meghatározó szereplői által alapított Digitális Kereskedelmi Szövetség egy olyan szakmai együttműködés, melynek célja a magyarországi e-kereskedelem és e-kereskedők helyzetének javítása, a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és nemzetközi terjeszkedésük fellendítése. A Szövetség szerepet vállal a magyar digitális kereskedelem fejlődésének előmozdításában és olyan magyar e-kereskedők képzésében, akiknek sikere pár éven belül nemzetközi szinten is látható lehet.
A szövetség tagjai olyan magyar vagy Magyarországon működő nemzetközi cégek és szakmai szervezetek, mint a Google, a Jófogás és Használtautó.hu oldalakat üzemeltető Adevinta Hungary, a DHL Express globális logisztikai és szállítmányozó vállalat, a közép-európai régióra szakosodott Growww Digital digitális marketing ügynökség, a magyar gazdaság digitalizációját zászlajára tűző IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért, a világ egyik vezető kártyatársasága és pénzügyi szolgáltatója, a Mastercard, valamint a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég, a GKID.