Az Enterprise Europe Network magyarországi konzorciumvezető partnere, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Észak- és Közép-magyarországi régiókból érkező cégek számára szervez export tevékenységhez kapcsolódó külpiaci online marketing auditot és szakmai tanácsadást, valamint innovációs állapot és kapacitás felmérést.
I. Exporttevékenységhez kapcsolódó külpiaci online marketing audit és szakértői tanácsadás
A már webáruházzal rendelkező cégeknek az összesen 10 órát lefedő szolgáltatás keretében hét órányi auditon (elemzés, javaslatok összeállítása, lehetőségek feltárása), valamint egy három órás személyes konzultáción van lehetőségük részt venni, melyen az előzetes egyeztetést követően az audit eredményei és javaslatok kerülnek megbeszélésre.
A szakértői tanácsadást és auditot egy neves hazai marketing-tanácsadó cég végzi.
A tanácsadás és audit céljai és elemei
• külpiaci marketingstratégia fejlesztése: a marketingaktivitást meghatározó vállalati küldetés, vízió és üzleti célok áttekintése (meglévő elképzelésekről egyeztetés, javaslatok megtétele);
• márkaidentitás erősítése az export szempontjából: értékek, pozícionálás, logó és arculat, szlogen (javaslatok megtétele a szektornak és a megcélzott külpiacoknak megfelelően);
• külpiaci online marketing eszköztár fejlesztése: a vállalkozás termékeinek webshopon keresztüli értékesítését támogató eszközök összesítése, a hiányzó elemek azonosítása, ajánlások megtétele (Google eredmények, közösségimédia-jelenlét, hirdetések, promóciók);
• honlap/webshop átvilágítása: a jelenlegi weblap/webshop alkalmas-e a külpiacra lépésre, javasolt változtatások, lehetőségek, célországra vonatkozó ajánlások;
• az elkészült elemzésekről és javaslatokról írásos anyag készítése és személyes konzultáció keretében erről egyeztetés a cég képviselőjével (online vagy személyes formában).
II. Innovációs állapot és kapacitás felmérés
Az Innovációs állapotfelmérés két módszer alapján végezhető el:
• Innovation Health Check
Az Enterprise Ireland versenyképességi osztálya által kifejlesztett módszer. A vállalkozás hat szempont alapján kerül kivizsgálásra: vállalati kultúra, üzletmenet, üzleti stratégia és struktúra, a vállalat képességei és erőforrásai, és a meglevő innovációs folyamatok szintje.
A módszer nem fedi le a vállalat pénzügyi adatainak vizsgálatát.
• IMP³rove – European Innovation Management Academy (német modell)
Dimenziók:
Innovációs stratégia;
Innovációs szervezet és kultúra;
Innovációs életciklus folyamatok;
A megvalósulást segítő feltételek;
Innovációs eredmények.
A modell alkalmazása a vállalat pénzügyi adatainak vizsgálatát is magába foglalja.
A lehetőségek minden résztvevő számára térítésmentesek, azonban regisztrációhoz kötöttek, amely 2021. szeptember 30-ig lehetséges.
Jelentkezés
Czagány Melinda
+36 20 239 5860