Európai Regionális Fejlesztési Alap

Több mint 30 ezer látogató előtt mutathatták be a termékeiket a magyar vállalkozások a Prodexpo-n

Esemény

Kiállítás

2025. február 14.

Sikeresen lezajlott Oroszország és Kelet-Európa legnagyobb élelmiszer- és italkiállítása. Az 5 napos Prodexpo február 3-án kezdődött és több mint 30 000 látogatót vonzott, akik nem csupán a hagyományos élelmiszerek széles választékát ismerhették meg, hanem többek között bioélelmiszerek, teák, sportitalok, sport élelmiszerek, cukor és gluténmentes termékek, borok és sörök, továbbá vegán és organikus élelmiszerek sokaságával is találkozhattak a kiállításon. 


Minderre a moszkvai Expocenterben került sor, ahol 75 000 négyzetméternyi terület állt a kiállítók rendelkezésére. Utóbbiak 36 különböző országból érkeztek az orosz fővárosba, ráadásul 13 ország, köztük Magyarország nemzeti standdal is képviseltette magát a rendezvényen. A nagyszámú nemzetközi résztvevőnek köszönhetően az expó arra is kiváló lehetőséget teremtett, hogy a kiállítók megismerhessék más gyártók, vagy akár a közvetlen versenytársaik termékeit.


A magyar vállalkozások mellett számos más uniós tagállamból érkező cég is részt vett a Prodexpon, köztük 16 olasz, 5 spanyol és 1 litván cég is bemutatta termékeit.


A magyar nemzeti stand a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség szervezésében valósult meg. A HEPA közreműködésével az Inno-Szinergia Kft. (gluténmentes édesipari termékek), a Mark Wines Kft. (prémium borok), az SSHS Group Kft. (regenerálódást segítő italok), a The Lollipop Manufacturing Kft. (kézi készítésű nyalókák), a TUTTI Élelmiszeripari Kft. (italporok) és az Update Food Holding Zrt. (egészségtudatos ételek) vettek részt kiállítóként az expón. A nemzeti standon kívül további három magyar vállalkozás, az Aqua Lorenzo Kft. (ásványvizek), a Lisicza Borház Kft. (pécsi borok), továbbá a Szafi Kft. (gluténmentes, vegán és allergiamentes ételek) jelentek meg az eseményen.  


A magyar vállalatok több mint 170 tárgyalást folytattak a kiállítás ideje alatt, külön, egyedileg szervezett B2B megbeszélések során. Ennek keretein belül 86 megbeszélésük volt kiemelt orosz üzletláncokkal (Auchan, Metro, Wildberries, City Gourmet, Azbuka Vkusa, Magnit), valamint részt vettek szervezett B2B rendezvényeken is. 

Esemény

Kiállítás

2025. február 14.

További hírek